Як організувати ігрову зону для малюка, щоб він міг грати самостійно?
Для зручності малюка всі іграшки/матеріали розкласти так, щоб він міг побачити та взяти сам.
Використовуйте невисокі стелажі, відкриті полиці, щоб дитина могла дотягнутися до іграшки. Якщо немає можливості купити такі меблі, можна використовувати невеликі кошики, відкриті ящики.
Іграшки на полицях розташуйте на відстані один від одного, так щоб дитина змогла взяти її двома руками і потім вільно повернути назад.
Якщо іграшка складається з кількох деталей, то краще покласти їх у кошик або піднос.
У доступі краще залишити від 3 до 6 іграшок, і лише ті, що зараз викликають інтерес. Коли іграшка освоєна і не має попиту, замінювати її. Іграшки залишайте без фабричних упаковок.
Краще якщо іграшки будуть різних категорій, які не повторюються. Так у дитини буде більше можливостей для розвитку різних навичок. Наприклад, у дитини 7-ми місяців на полиці можуть стояти:
- проста стукачка
- пірамідка (2-3 диски),
- один музичний інструмент, кошик з предметами (м’ячі різної форми, предмети кухні (дерев’яна ложка, ложка для меду, дерев’яна стопка), предмети, знайомі дитині, в одному кольорі)
- неваляшка
- простий пазл вкладиш
Коли іграшок небагато, і кожна має своє місце, дитині простіше підтримуватиме порядок, повертатиме їх на місце. Невелика кількість іграшок не викликає труднощів вибору і не розсіює увагу.
Отже, ігрова зона готова, все стоїть на своїх місцях, гарно, зручно для дитини.
Як залучити дитину до гри?
Спочатку ви повинні самі вірити, що класна іграшка). Покажіть це, включаючи емоції, захоплення в голосі. Скажіть малюкові: “Дивися, яка цікава іграшка, я покажу тобі як з нею грати!” Показуйте поетапно, повільно.
Не говоріть одночасно з тим, як показуєте. Наприклад, “Це пірамідка. Дивись, можна зняти кільце(знімати). І можна назад надіти (нанизуєте)” Дивись, це ксилофон. Я стукаю паличкою і виходить звук!”
Дайте дитині вивчити іграшку, дайте їй свободу в її грі. Буває, що коли я хочу привернути увагу дитини, я сама сідаю з цікавістю грати, і вона відразу підходить сама, тоді я передаю іграшку йому. Адже він бачить, що мама грає щось дуже цікаве).
Коли гра закінчена, покажіть, як і куди прибрати іграшку.
Якщо потрібно, спонукайте поруч деякий час, потім придумайте собі важливу справу спочатку поруч, схоже в іншій кімнаті, відлучіться, попередивши дитину, щоб вона не злякалася, не виявивши вас. Дійте поступово.
Не втручайтеся в особистий простір дитини. Якщо вона вже грає, зосереджений, не переривайте.